איים מיוחדים ביוון

אמורגוס – האי המיוחד של אזור הקיקלאדים

אמורגוס (Amorgos) הוא אי יפהפה ושליו הממוקם בחלק המזרחי של האיים הקיקלאדים ביוון. זהו יעד פופולרי למטיילים המחפשים חופשה שקטה ומרגיעה מוקפת בנופי טבע מדהימים ובארכיטקטורה יוונית מסורתית. הבאנו לכם מידע חשוב ושימושי לטיול שכולל, אטרקציות, מידע היסטוריה ומלונות מומלצים במקום.

איך מגיעים לאמורגוס

ניתן להגיע לאי במעבורת מאתונה (נמל פיראוס) או מאיים סמוכים אחרים כמו נקסוס, פארוס או סנטוריני. הנסיעה במעבורת מאתונה אורכת כ-8-10 שעות, בעוד שמשך הטיול מאיים אחרים משתנה בהתאם למרחק. יש גם שדה תעופה קטן באי, אבל הוא משרת רק טיסות פנים.

היסטוריה בקצרה על האי

לאמורגוס היסטוריה ארוכה ועשירה שראשיתה בימי קדם. האי היה מיושב לראשונה בתקופה הניאוליתית, ומאוחר יותר התיישב על ידי המינואים, המיקנים והדורים. במהלך התקופה הביזנטית, האי היה מרכז חשוב של הנצרות, ונבנו בו מנזרים וכנסיות רבות. כיום, אתם עדיין יכולים להתפעל מהארכיטקטורה המרשימה והאמנות הדתית של אתרים היסטוריים אלה.

אטרקציות ואתרי טיול באמורגוס

מנזר הוזוביוטיסה: זוהי אחת האטרקציות המפורסמות ביותר באי, הבנויה על שפת צוק המשקיף על הים. המנזר נבנה במאה ה-11, והוא נמצא בשימוש עד היום.

הצ'ורה: העיירה המרכזית של אמורגוס היא יישוב ציורי ומקסים עם ארכיטקטורה קיקלדית מסורתית. אתם יכולים לטייל בסמטאות הצרות, ליהנות מהנוף הנשקף מהטירה, ולהתפעל מהבתים המסוידים והכנסיות עם הכיפה הכחולה.

החופים: באמורגוס יש כמה מהחופים היפים והמבודדים ביותר בקיקלאדים. אגיה אנה, מורס וקלוטריטיסה הם כמה מהחופים הפופולריים ביותר באי. אפשר לצלול במים הנהדרים או להנות מהשמש ושיזוף.

האוכל: אמורגוס מפורסמת במטבח המסורתי הטעים שלו, הכולל פירות ים טריים, ירקות מקומיים וקינוחים תוצרת בית. המבקרים יכולים לנסות את ההתמחויות המקומיות בטברנות ובמסעדות הרבות שבאי.

מסלולי הטיול: לאי יש רשת של מסלולי טיול שמציעים נופים מדהימים של היופי הטבעי של האי. השביל הפופולרי ביותר הוא זה שמחבר את מנזר הוזוביוטיסה עם הצ'ורה.

טברנה
טברנה פופלרית באי

מלונות ולינה באמורגוס

במקום יש המון אופציות לינה שכוללות גם מלונות וגם בתים בסגנון יווני להשכרה. אפשר לבלות באי לפחות לילה אחד, או שתיים כדי למצות את הכיף בו. הבאנו לכם רשימה של דילים ומבצעים ללינה באי דרך אתר בוקינג בקישור המצורף:

Booking.com

בשורה התחתונה

ללא ספק, האי הוא יעד מושלם למטיילים שרוצים לחוות את חיי האי היווני האותנטיים, הרחק מההמונים והרעש. יופיו הטבעי, ההיסטוריה העשירה והתרבות המסורתית הופכים אותו למקום ייחודי ובלתי נשכח לבקר בו והוא עדיין לא נהרס על ידי רבבות תיירים.

4.9/5 - 26 הצבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button