איים מיוחדים ביוון

טינוס – האי של יוון שלא הרבה מכירים וכל מה שיש בו

טינוס יוון

טינוס הוא אי יווני השוכן בים האגאי. הוא חלק מקבוצת האיים הקיקלאדיים וידוע בחופים היפים שלו, בכפרים המסורתיים ובמשמעות הדתית שלו לעם היווני. באי מתגוררים כ-8,500 איש והעיירה המרכזית שלו, הנקראת גם טינוס, בשנים האחרונות הוא נהיה פופלרי במיוחד בקרב תיירים מכל העולם.

אטרקציות  מרכזיות בטינוס

העיר ידועה במסורת החזקה שלה של פיסול בשיש ורבים מבעלי המלאכה של האי ממשיכים לעבוד עם השיש כיום. האי הוא גם ביתם של כנסיות וקפלות רבות, שרבות מהן מעוטרות בציורי קיר מורכבים. המפורסמת שבהן היא כנסיית Panagia Megalochari, שהיא אחד מאתרי העלייה לרגל החשובים ביוון.

נופו של האי מאופיין בגבעות מתגלגלות ובשטח סלעי, עם מטעי זיתים וכרמים רבים. החופים בטינוס הם מהיפים בקקלאדים, עם מים צלולים וחול לבן עדין. כמה מהחופים הפופולריים ביותר כוללים את קיוניה, לוטרה ואגיוס פוקאס.

המטבח המקומי המצוין

טינוס ידועה גם במטבח המקומי הטעים שלה, שמושפע מאוד מהמסורות החקלאיות של האי. כמה מהמנות הפופולריות ביותר כוללות קופניסטי (ממרח גבינה חריף), דולמדס (עלי גפן ממולאים) ולוזה (סוג של בשר חזיר מפויח). האי ידוע גם ביינות שלו, במיוחד היינות הלבנים שלו העשויים מזן הענבים המקומי, Aidani.

טינוס אז והיום

לאי יש היסטוריה עשירה, שראשיתה בימי קדם עוד לפני ימי הביניים. האי יושב על ידי האיונים במאה ה-8 לפנה"ס ולאחר מכן נכבש על ידי האתונאים במאה ה-5 לפנה"ס. במהלך התקופה הרומית הפך המקום  למרכז חשוב לייצור שיש ומחצבות שיוצאו עד לרומא.

בהיסטוריה העדכנית יותר, מילא טינוס תפקיד חשוב במלחמת העצמאות היוונית, כאשר רבים מתושבי האי השתתפו במאבק נגד האימפריה העות'מאנית. כיום, האי הוא יעד פופולרי לתיירים וידוע בכפרים המסורתיים שלו , בחופים היפים ובמורשת התרבותית העשירה שלה.

הוא גם אי חשוב מאוד לנצרות היוונית-אורתודוקסית וידוע כאי של האייקון המחולל נסים של מרים הבתולה. מאמינים ותיירים רבים מבקרים באי כדי לחלוק כבוד לאיקון, שאומרים שהיו לו כוחות מופלאים ונאמר כי הציל את האי מהתפרצות של כולרה במאה ה-19.

אז שווה לבקר באי ?

האי הוא יעד נחמד מאוד למי שמגיע לטייל באזור של האיים הקיקלאדיים. השילוב של האי בין יופי טבעי, מורשת תרבותית עשירה ומאכלים מקומיים טעימים הופכים אותו למקום ייחודי ובלתי נשכח לבקר בו.

מפת האי:

 

4.9/5 - 24 הצבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button