ערים לטיול ביוון

קפלוניה – האי ביוון שהופך להיות היעד החם של השנה !

קפלוניה יוון

קפלוניה (Kefalonia) הוא אי ביוון. זהו האי הגדול מבין האיים היוניים והאי השביעי בגודלו ביוון ונחשב ליעד תיירותי עולה בשנים האחרונות. בבירה, ארגוסטולי, נמצא שדה התעופה הבינלאומי היחיד באי.

המילה 'קפלוניה' מגיעה ממילים יווניות עתיקות שמשמעותן 'ראש' (קפאל) ו'נחתה לאחרונה' (nêos). זה נקרא במקור קפלוניה, מכיוון שזו הייתה ארץ חדשה שהתגלתה.

לאי יש היסטוריה מעניינת עם תרבויות רבות שחיו בו במשך מאות שנים. עיר הבירה היא ארגוסטולי כאשר ערים עיקריות נוספות הן ליקסורי, פורוס, סאמי ופיסקרדו.

לקפלוניה יש הרבה יופי טבעי מההרים ועד לחופים הפופולריים בקרב תיירים כל השנה. ישנן פעילויות רבות לעשות על האי כגון טיולים רגליים, רכיבה על אופניים, שיט או אפילו סתם מנוחה באחד מהחופים הרבים שלו כגון חוף אליקאנס או חוף אגיוס יואניס.

איך מגיעים לקפלוניה ?

נכון לשנת 2023 ליעד זה אין טיסות ישירות מישראל, אך יש טיסות עם עצירות ביניים כאשר זמן הטיסות יכול להשתנות מאוד, הזמן הממוצע הכי טוב שתוכלו למצוא עם עצירת ביניים אחת וזה באזור ה-6 שעות.

טיסות – מומלץ לבצע השוואת מחירים ואנחו מאוד ממליצים לבדוק טיסות דרך סקיסקנר שנותן המון אופציות של חברות תעופה מכל העולם (פחות קיים במנוע החיפוש טיסה הישראלים), הטיסה נוחתת בבירה ארגוסטולי – לבדיקת זמינות טיסה לקפלוניה דרך סקיי סקנר לחצו כאן כאן.

מעבורות – אין מעבורת ישירה מאתונה לקפלוניה, יחד עם זאת יש מעבורות ביניים, גם מהאיים זקינטוס, סימי, לפקדה ועוד, אנחנו ממליצים לבדוק ולהזמין דרך אתר המעבורות של יוון, פשוט צריך להקליד את האי שאתם נמצאים בו (באנגלית) ולבדוק זמינות, בדרך כלל המחירים זולים משמעותית, לאחר ההזמנה תקבלו את הכרטיס עם כתובת הנמל לנייד. לבדיקת זמינות מעבורות בפיירי סקינר לחצו כאן.

אטרקציות בקפלוניה

ריכזנו עבורכם את כל האטרקציות המרכזיות שיש לעשות באי הקסום, כמובן שהאצבע קצרה מלכתוב ויש עוד המון מקומות.. אך אלה הן האטרקציות התיירותיות השוות ביותר.

1. פיסקרדו – Fiskardo

פיסקרדו הוא הכפר היפה ביותר של קפלוניה והמקום מיושב ברציפות עוד מימי הביניים, תוכלו לגלות במקום שלל מצודות, עיר עתיקה מיוחדת והמון מלונות בוטיק מיוחדים כמו  "Grand Hotel Palatino" ו-"Hotel Grand Bretagne". באזור הנמל תמצאו מסעדות נהדרות ותזכו לצפות ביאכטות שעוגנות.

2. אסוס – Assos

כפר קטן ושליו במיוחד שנמצא באזורו הצפוני של האי, במרחק נסיעה של 5 דקות בלבד מכפר פיסקרדו, יש בו המון טברנות ומסעדות שבהן תוכלו לסעוד את נפשכם באוכל מהים וגם למי שחובב פירות ים. בנוסף בכפר תוכלו למצוא טירה בסגנון וניציאני שנבנתה במאה ה-15 ונחשב לאתר סיור פופלארי בקרב תיירים.

אסוס
אסוס – מדהים ביופיו

3. חוף מירטוס – Myrtos Beach

חוף מירטוס נחשב לאחד החופים היפים ביותר בקפלוניה וגם ביוון כולה והוא גם הפוטוגני שהם, מדובר בחוף באורך של 2 קילומטר שמוקף בצוקי גיר גבוהים עם חול בשילוב של חלוקי נחל ומים תכולים ונקיים. החוף ממש פראי ושימו לב שהוא לא מוצל בכל המקומות, אם נכנסים לעומק המים עשויים להתקל בזרמים חזקים לכן מומלץ סופר להזהר במקום זה.

4. ארגוסטולי בירת קפלוניה

באזור הדרום מערבי של קפלוניה תוכלו למצוא את הבירה היפה שלה ארגוסטולי, ההיסטוריה שלה היא רבת שנים אך בשנות ה-50 אזור העיר העתיקה כמעט נהרס לחלוטין עקב רעידת עדמה ששררה באזור. העיר שופצה לחלוטין מאפס והיום העיר העתיקה עדיין פעילה בעיצוב מודרני יותר. העיר נחשב לציורית ויפה, טיילות עוצרות נשימה, נמלים עם טברנות וספינות דיג ולחובבי התרבות כדי לבקר גם במוזיאון האריכואלוגי של העיר.

5. סאמי – Sámi

הנמל הראשי של האי הוא סאמי ונמצא במרח של 23 קילומטר מהבירה ארגוסטולי, למקום זה גם מגיעות הרבה מהמעבורות לאי עצמו. העיר העתיקה נמצאת בסמוך למרכז העיר ויש גם שרידים של אקרופוליס ונוף עוצר נשימה.

סאמי
סאמי אזור הנמל

6. חוף אנטימוס – Antisamos Beach

חוף יפה ומקסים שנמצא ממש קרוב לעיירת הנמל סאמי. הוא נחשב לאחד החופים הכי מתויירים בכל קפלוניה ומתחרה עם זה בחוף מירטוס. את החוף מקיפים יערות ירוקים והאווירה היא פשוט כמו של גן עדן. המקום יחסית מתחוזק ויש בו גם טברנה וקיוסקים והשכרת שמשיות בתשלום נוסף.

 

 

7. מערת מליסני והאגם – Melissani Cave

לא רחוק מהעייר סאמי נמצאת מערה ימים תת קרקעית בתוך אגם שנקראת מליסני והיא נחשבת לאחד מהאתרים הטובים ביותר לטיול בקפלוניה. מגיעים למקום באמצעות סירת משוטים בסיור של חצי שעה. גג המערה פתוח ואור השמש חודר לתוך המערה מה שיוצר צבעים של מים, אור ושמש שפשוט עוצרי נשימה.

לדילים על סיור ושייט למערה דרך Viator לחצו כאן

מלונות בקפלוניה

האי עצמו מכיל שלל רחב של מלונות בכל דרגות הכוכבים, אנחנו ממליצים לקחת מלון בדרגה של 4-5 כוכבים. יש מלונות עם בריכות אינסוף ובסיס הלינה הוא בדרך כלל עם ארוחת בוקר, או שילוב של בוקר וערב ולא הכל כלול (יש המון מסעדות וטברנות במחירים טובים לא צריך יותר מזה..). הבאנו לכם כמה דילים שווים עם מסננים מיוחדים לזמינות מלונות דרך אתר בוקינג בקישור המצורף:


Booking.com

קניות בקפלוניה – מה קונים ?

באי יש המון מה לקנות וכמו שציינו יש עיר עתיקה, טיילות והמון חנויות. לא תמצאו באי המון קניונים של מותגים כמו באתונה למשל. אך האי נהדר לקנייה של מוצרים תוצרת מקומית כמו אריגים, מזכרות, כלי חרס ודבש – ההתמחות של האי.

האי קפלוניה יוון – שורה תחתונה

ללא ספק האי קפלוניה נותן לישראלים חופשה שלא הרבה מכירים ביוון ולמעשה בשנים האחרונות הפך המקום ליעד תיירות מוביל. האי מציע המון דברים לעשות כמו מקומות היסטוריים מיוחדים, אטרקציות מים וספורט ימי, אוכל יווני אותנטי, קניות מיוחדות ומלונות על הים שיתנו לכם טעימה מגן עדן שקט וייחודי, אם אתם מחפשים לכבוש יעדים חדשים בעולם ללא ספק קפלוניה הופכת להיות בשנים האחרונות אחד המקומות הטובים ביותר לחופשה ביוון.

מפת קפלוניה

מה מחיר טיסה לקפלוניה ?

טיסה לקפלוניה כמו שציינו יכולה להשתנות וכך גם טווחי המחירים שלה, בהתאם לעונה, המחירים הממוצעים יכולים להיות בטווחים של 350-600 דולר לכרטיס, לכן כדאי לבדוק מראש (כמה חודשים), לפני שמזמינים על מנת לראות מתי המחירים עולים ואז לשריין.

4.7/5 - 26 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button