ערים לטיול ביוון

סמותראקי – האי המיוחד באזור מקדוניה ששווה להכיר !

אי מיוחד שנמצא במקדוניה הוא האי סמותראקי שנחשב לכוכב עולה בשנים האחרונות של יוון ויש המון מה לעשות בו, הבאנו לכם את כל המידע שצריך להכיר לפני הטיול במקום הנהדר!

אטרקציות בסמותראקי

יש המון אטרקציות בסמותראקי ואתרי טיול נהדרים ששווה להכיר, ליקטנו עבורכם את רשימת המקומות הכי טובים באי ומידע עליהם, יוצאים לדרך!

1. מקדש האלים הגדולים

Sanctuary of the Great Gods – זהו האתר ההיסטורי המשמעותי ביותר באי ואטרקציה מרכזית למבקרים. המקדש היה מרכז חשוב של פולחן האלים הגדולים, קבוצת אלוהויות שסגדו לה בכל אזור האגאי. זה היה מרכז עלייה לרגל מרכזי עבור אנשים מכל רחבי הים התיכון והיה ידוע בעושרו והשפעתו. המקדש מורכב ממספר מבנים ומקדשים, ביניהם מקדש האלים הגדולים, שהוא המקדש הגדול והמרשים ביותר במקום.

2. קברה של אמיליה ארהארט

Tomb of Amelia Earhart – אמיליה ארהארט הייתה טייסת והרפתקנית אמריקאית שנעלמה במהלך ניסיון לטוס מסביב לעולם בשנת 1937. שרידיה נמצאו מאוחר יותר באי סמותרקיה, ולכבודה נבנה קבר. הקבר ממוקם על גבעה המשקיפה על הכפר קמאריוטיסה ומהווה אטרקציה פופולרית למבקרים.

3. המוזיאון הארכיאולוגי של סמותראקי

Samothrace Archaeological Museum – ממוקם בכפר קמאריוטיסה, המוזיאון הארכיאולוגי של סמותראקי מכיל אוסף של חפצים מההיסטוריה העשירה של האי, כולל כלי חרס, מטבעות, תכשיטים וחפצים אחרים. המוזיאון הוא מקום מצוין ללמוד עוד על ההיסטוריה והתרבות של האי.

4. הורה

Hora – העיירה המרכזית באי היא הורה, שנמצאת בחוף הצפוני. הורה היא עיירה מקסימה וציורית עם רחובות צרים, בתים מסוידים לבנים, ומספר כנסיות ומנזרים. העיירה היא גם משכנם של מספר טברנות ומסעדות, מה שהופך אותה למקום מצוין לחטוף ארוחה או משקה.

5. חופים של סמותראקי

בסמותראקי יש מספר חופים יפים, רבים מהם ממוקמים לאורך החוף הצפוני של האי. כמה מהחופים הפופולריים ביותר כוללים את חוף פוניאס, שהוא רצועה ארוכה של חוף חולי עם מים צלולים, ואת חוף ליוטריבי, שהוא מפרץ מבודד עם מי טורקיז.

6. יופי טבעי של סמותראקי

סמותראקי הוא אי עם סביבה טבעית מהממת, עם מספר נופים יפים ונקודות יופי טבעיות. באי שוכנים מספר יערות, ביניהם יער קיפריסי, שהוא יער עבות עם מספר מסלולי הליכה. האי גם מכיל נביעות של מפלים, כולל מפל פוניאס, שהוא מקום פופולרי לשחייה ולפיקניק.

7. אנו מריה

Ano Meria – אנו מריה הוא כפר קטן הממוקם בצד הצפוני של האי. זהו כפר מקסים וציורי עם רחובות צרים, בתים מסוידים בלבן, ומספר כנסיות ומנזרים. הכפר הוא גם מקומם של מספר טברנות ומסעדות מסורתיות, מה שהופך אותו למקום נהדר לטיול.

איך מגיעים לסמותראקי

יש המון דרכים להגיע לאי, להלן האופציות שעומדות עבורכם.

במטוס: שדה התעופה הקרוב ביותר לאי הוא נמל התעופה הבינלאומי אלכסנדרופוליס, שנמצא יוון. משדה התעופה תוכלו לקחת מונית או רכב שכור לנמל אלכסנדרופוליס, שם תוכלו לתפוס מעבורת לאי.

במעבורת: ישנן מעבורות הפועלות בין האי סמוטראקה למספר נמלים ביבשת יוון, כולל אלכסנדרופוליס, קוואלה וסלוניקי. מעבורות אלה פועלות על בסיס קבוע, והנסיעה מהיבשת לאי אורכת בין 3 ל-8 שעות, תלוי בנמל היציאה.

ברכב: אם אתם נוסעים ברכב לסמוטראקה, תוכלו לקחת את המעבורת מנמל אלכסנדרופוליס אל האי. ישנן גם מספר סוכנויות להשכרת רכב הממוקמות באי, מה שיכול להיות אופציה נוחה אם אתם מתכננים לחקור את האי בעצמכם.

בסירה: אם אתם נוסעים לסמותרקה בסירה, תוכלו לעגון בנמל קמאריוטיסה, שנמצא בחוף הצפוני של האי. ישנן גם מספר מרינות באי, מה שיכול להיות אופציה נוחה אם אתם מתכננים שהות ארוכה יותר באי.

סמותראקי יוון – היסטוריה ומידע כללי

סמותראקי – Samothrace הוא אי יווני השוכן בצפון מזרח הים האגאי. הוא חלק מאזור מזרח מקדוניה ותרקיה והוא האי השני בגודלו באזור אחרי תאסוס. האי ידוע בשטח המחוספס וההררי שלו ובהיסטוריה העשירה שלו ומשמעותו התרבותית.

בימי קדם, סמותרקיה הייתה מרכז חשוב של פולחן האלים הגדולים, קבוצת אלים שסגדו לו ברחבי האזור האגאי. האי היה ביתם של מקדש האלים הגדולים, קומפלקס של מבנים ומקדשים שבהם נהגה הכת. המקדש היה מוקד עלייה לרגל מרכזי עבור אנשים מכל רחבי הים התיכון והיה ידוע בעושרו והשפעתו.

האי היה גם מרכז ימי ומסחר חשוב, עם נמל גדול ומספר מושבות מסחר. היא נכבשה על ידי הפרסים במאה ה-5 לפני הספירה ולאחר מכן הפכה לחלק מהאימפריות המקדונית והרומית.

לאורך ההיסטוריה שלה, סמותרקיה הייתה ביתם של מספר דמויות חשובות, כולל הפילוסוף והמתמטיקאי פיתגורס, שלמדו על פי האמונה באי. האי היה גם אתר של קרבות וסכסוכים חשובים רבים, כולל קרב סמוטראקה במהלך מלחמת הפלופונס.

בתקופה המודרנית, סמותראקי  נותר  יעד תרבותי והיסטורי חשוב, עם מספר אתרים עתיקים ונקודות ציון משמעותיות, כולל מקדש האלים הגדולים, מקדש האלים הגדולים, וקברה של הטייסת וההרפתקנית אמיליה ארהארט, שמת על האי בשנת 1937. האי הוא גם מקומם של מספר כפרים ועיירות קטנות יותר, כמו גם כמה חופים ונקודות יופי טבעיות.

להלן מפת המקום: 

 

5/5 - 12 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button