ערים לטיול ביוון
טרנדי

סירוס – האי במרחק 30 דק מאתונה שכדאי לגלות !

סירוס יוון

האי סירוס נמצא בים האגאי והוא חלק מקבוצת האיים הקיקלאדים של יוון. שטחה של העירייה כ-81 קמ"ר, יש בה כ-33,000 תושבים והיא ידועה בעיקר במחצבות השיש, הכנסיות והאתרים הארכיאולוגיים שלה.

הוא אי ועירייה יוונית בארכיפלג הקיקלאדי בים האגאי. הוא נחשב לאחד משש הערים היווניות העתיקות והגדולות ביותר שיש וגם לבין החשובים שבהן.

כתבות אחרונות

הנמל המרכזי שממנו מפליגים לאי הוא מאתונה והוא נקרא נמל פיראוס.

מה הופך את סירוס לכל כך מיוחד?

סירוס מיושב מאז 3000 לפני הספירה. האי היה מיושב תחילה על ידי הציוויליזציה המינואית ולאחר מכן על ידי היוונים שכינו אותו "סירוס". האי נכבש על ידי צבא נפוליאון ב-1807 ובסופו של דבר הפך לחלק מיוון ב-1832.

הוא מפורסם ביופיו הנופי והוא הוצג בבלוגי תיירות רבים כאחד האיים הציוריים ביותר ביוון.

איך מגיעים לסירוס יוון?

ניתן להגיע לסירוס בטיסה ישירה דרך בירת יוון – אתונה, אך הדרך הטובה ביותר להגיע זה באמצעות הפלגה, הפלגה ממוצעת לוקחת בערך בין 3-4 שעות, אפשרי להפליג לאי ממגוון יעדים פופלריים ביוון כמו סנטוריני, מומלץ לשריין מקום הפלגה מראש ואפשרי לעשות זאת דרך אתר המעבורות היווני, בוחרים את יעד ההפלגה ממנו אתם יוצאים למשל אתונה (Athnes) ואת היעד סירוס (Syros), המחיר הממוצע להפלגה הוא כ-45 יורו.

איזה קניות יש בסירוס ?

אחת האטרקציות העיקריות לתיירים בסירוס הן החנויות שמוכרות פריטים מתוצרת מקומית וסחורות מיובאות. ישנן חנויות קטנות רבות המציעות מזכרות כגון כלי חרס, כלי זכוכית, תכשיטים ופריטים אחרים העשויים מחומרים טבעיים כגון עץ או אבן וכולן על טהרת המסורת היוונית. יש גם חנויות שמתמחות בבגדים ונעליים, בעוד שאחרות מוכרות מוצרי מזון כמו זיתים או יין שכולם בתוצרת מקומית ונחשבות למשובחות במיוחד.

אטרקציות מומלצות בסירוס

להלן מקומות הטיול שאסור לפספס באי והאטרקציות הכי שוות!

הדבר הראשון שכדאי לכם לראות הוא מקדש אפולו, שנמצא באתר הארכיאולוגי בצ'ורה. מקדש זה נבנה עוד בשנת 550 לפני הספירה והוא שרד רעידות אדמה רבות לאורך השנים.

מקום נוסף שכדאי לבקר בו הוא קסטרו, שהיא טירה שנבנתה על ידי הוונציאנים בשנת 1397.

במוזיאון הארכיאולוגי יש חפצים רבים מיוון העתיקה ומחלקים אחרים של אירופה שאינם נמצאים בשום מקום אחר ביוון. לטירת חורה נשקף נוף מרשים של ארמופוליס והיא נבנתה על ראש גבעה עם נוף מרהיב על האזור. מאמינים כי מערת דיוניסוס היא המקום שבו היין התגלה לראשונה על ידי היוונים.

לבסוף, הקפידו לעצור במנזר Panagia Ekatontapiliani כמו גם בטירת Galaxidi, ששווה לראות!

סירוס יוון – מלונות מומלצים

היעד הנהדר מכיל מגוון רחב של מלונות שנושקים לחופים המושלמים של האי, שאנחנו בוחרים מלון חשוב לזכור שדרגת הכוכבים בישראל נחשבת לגבוהה יותר מאשר ביוון, לכן עדיף לקחת מלון של מינימום 4 כוכבים, ממלון קסטרו באי נחשב למלון טוב מאוד ומומלץ
Booking.com

שורה תחתונה

מדובר על אחד היעדים הרותחים של יוון והוא הפך למתוייר במיוחד בשנים האחרונות, בסירוס תוכלו למצוא חופים מרהיבים, אתרים היסטוריים עתיקים, טברנות ומסעדות וגם קניות של מוצרים יוונים מיוחדים, המחירים יחסית נוחים, היעד עוצר נשימה ביופיו ויכול לבוא נהדר בשילוב של חופשה באתונה, או סנטוריני.

מוזמנים לצפות בסרטון של 2 וחצי דקות על האי – מושלם!

 

צירפנו לכם גם מפה של הגעה למקום דרך גוגל מפות ואת מפת האי הקישור מתחת לטקסט:

4.9/5 - 14 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button