טיפים לטיול

אוכל של יוון – זה האוכל שמחכה לכם וכדאי להכיר!

אוכל ביוון

יוון מספקת לנו חוויה קולינרית איכותית ויש לה אוכל מצוין, האוכל היווני ידוע בתור אוכל שנעשה באהבה ותשומת לב עם חומרים טריים ומוקפדים. ביוון, תוכלו למצוא שלל מאכלים עממים ייחודיים, הכוללים בשר טוב, רוטב יוגורט, גבינות, בצקים ותרד. שימו לב, בגלל שהאוכל היווני ברובו עשוי ממאכלים טריים, הוא תלוי עונה, לכן אל תתפלאו אם התפריטים משתנים ולא תמצאו מה שאתם מחפשים.  

המאכלים המומלצים ביוון

האוכל העממי של יוון ידוע בכל העולם, ביוון תוכלו למצוא תפריט עשיר, בריא וטעים במיוחד. תפריט שלרוב ישכיח מכם את כל ההתחייבות שיש לכם בבית אם זה פגישה בעבודה, הכנת שיעורי בית עם הילדים או יעדים מלחיצים בעבודה. בין המאכלים הפופולאריים ביוון, תוכלו למצוא את הסובלאקי, מאכל בשרי אשר מוגש במגוון רחב של צורות אם זה על ידי שיפוד, שווארמה או בגריל.

כאשר סוג הבשר גם הוא מתחלף, בין הסוגים נמצא את הבשר הלבן, בשר העוף, בשר בקר ואיך לא בשר הכבש המועדף על הישראלי. את הסובלקי מגישים בדרך כלל בשתי צורות אם אתם יושבים ונהנים מאכילה במסעדה או בטברנה, צורת ההגשה תהיה בצלחת עם מגוון תוספות וסלטים בצד. אם אתם ממהרים ואתם לוקחים אותו על הדרך, במקרה הזה מגישים לכם את המנה בפיתה, עם תוספת של יוגורט, טבעות בצל טריות, רוטב שמנת, צ'יפס ועגבניות. היוגורט היווני הסמיך, מאוד ידוע ומומלץ, משתמשים בו ביוון בתור רוטב, כמעט לכל מאכל אם זה לפאסטה, בפיתה עם בשר ועוד . מאכל ידוע נוסף הוא הצאזיקי, שנחשב לרוב בתור מנת פתיחה, הכוללת יוגורט סמיך כמובן, בתוספת של שום ומלפפון מעורבבים

אוהבי הבצקים, ייהנו מהספאניקופיטה, מאפה ידוע ומומלץ נוסף, אשר עשוי מבצק פילו וממולא בתרד וגבינה, פשוט ללקק את האצבעות.

טיפים בבחירת מסעדה ביוון

ביוון תוכלו למצוא אינספור מסעדות, בתי קפה וטברנות, אם אתם רוצים ליהנות מאוכל יווני אמיתי, תוותרו על אפשרות של הכול כלול במלון ותצאו לרחובות, שם תוכלו ליהנות מהחוויה הקולינרית היוונית האמיתית.

אומנם ביוון תוכלו למצוא גם אוכל מערבי, לרוב אמריקאי, הרי בכל העולם תוכלו למצוא מקדולנס וסאבווי, אבל אם אתם כבר ביוון, תנהגו כמו היוונים. כאשר אתם באים לחפש מסעדה יוונית אוטנטית, כדאי לכם לחפש מסעדה בה התפריט כתוב דווקא ביוונית ולא באנגלית, משום שלרוב האוכל שם יהיה לתייר ומן הסתם הוא יהיה יותר יקר. תשתדלו ללכת יותר לשווקים, שם תוכלו למצוא מגוון טברנות מעולות, אשר מציאות לכם אוכל יווני אמיתי, שיגרום לכם הנאה מכול ביס, מזל שיש מכון כושר במלון, שיסייע לכם לשמור על הגזרה.

הדרך הכי טובה לדעת אם המסעדה מומלצת, היא על ידי כמות האנשים שיושבים בה. אם היא הומה מן הסתם שהאוכל מתחלף יותר, כך שהוא יותר טרי וכמות האנשים גם רומזת שהמקום מבוקש ופופולארי. אין ספק שיוון, היא יעד מומלץ לנופש, במיוחד עם כל המטעמים שמחכים לנו.

אז איזה אוכל לבחור ביוון ?

התשובה לשאלה הזו מאוד תלויה בטעם שלכם וכמו שציינו יש לארץ המון להציע, אנחנו ברמה האישית ממליצים על האוכל המסורתי של העיר והמאכלים הים תיכוניים שיהיה טעימים מאוד לחך הישראלי, בנוסף למאכלים אלו תוכלו למצוא מטבחים מכל העולם וכנראה שלא תשאר נפש רעבה ביעד המדהים הזה.

4.8/5 - 5 הצבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button