ערים לטיול ביוון

יואנינה

ללא ספק יואנינה שנמצאת בחבל אפירוס ביוון נחשבת לאחד מיעדי הטיול המיוחדים והטובים שיש לארץ המיוחדת הזו להציע. הכנו עבורכם מדריך טיול מקיף למקום, אטרקציות, קניות, טיול עם המשפחה, מלונות ועוד ועוד.. עם המדריך המקיף ברשת לטיול באחד מהיעדים הכי עוצרי נשימה של יוון.

יואנינה יוון – מידע כללי

יואנינה היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של אזור אפירוס המפורסם, בצפון מערב יוון. היא ממוקמת בחלקה המערבי של המדינה, באזור אגמי פמבוטיס, בגובה של כ-490 מטר מעל פני הים. העיר מונה מעל מאה אלף תושבים ומהווה מרכז תרבותי, כלכלי, חינוכי ותיירותי באזור.

ליואנינה יש היסטוריה ארוכה, עם עדויות למגורים אנושיים עוד מהתקופה הפלאוליתית (מעל 2 מיליון שנים). היא הייתה מרכז מרכז חשוב של האימפריה הביזנטית ומילאה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של יוון המודרנית. בעבר נשלטה על ידי מושלים עות'מאניים שונים בתקופה העות'מאנית.

לעיר מורשת תרבותית עשירה ועתיקה וגם סביבת טבע נהדרת. נמצאים בה נקודות ציון תרבותיות והיסטוריות, כולל טירת יואנינה, שראשיתה מהתקופה הביזנטית ושימשה כבית סוהר בתקופה העות'מאנית. בנוסף יש המון מוזיאונים וגלריות מיוחדות.

כמובן שהיא  ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה, עם מספר ברים, מועדונים ומסעדות המספקות מגוון רחב של טעמים. העיר היא ביתם של מספר פסטיבלים ואירועים במהלך השנה, כולל פסטיבל הסרטים הבינלאומי  ופסטיבל המוזיקה.

מבחינת חינוך,יש בה אוניברסיטה גדולה מאוד, שהיא אחת האוניברסיטאות הגדולות ביוון וידועה בתוכניות החזקות שלה במדעים, הנדסה ומדעי הרוח. בעיר יש גם מספר בתי ספר יסודיים ותיכוניים, וכן מכוני הכשרה מקצועית.

היא גם נחשבת למרכז כלכלי חשוב באזור, עם כלכלה מגוונת הכוללת חקלאות, תיירות ותעשייה. פועלים בה מספר עסקים קטנים ובינוניים, וכן מספר תעשיות גדולות, כולל עיבוד מזון, טקסטיל ומוצרי עץ.  העיר כמובן נחשבת ליעד תיירותי מרכזי, עם מספר בתי מלון, מסעדות ומתקנים תיירותייםשל טבע ותרבות ומגיעים לבקר אותה מכל העולם.

מלונות מומלצים ביואנינה

הבאנו לכם רשימה של מלונות ששווה לכם להכיר ביואנינה שמתאימים לכל סוגי התיירים עם ההמלצות הטובות ביותר, יוצאים לדרך!

1. מלון לייק

מלון נהדר שנמצא ממש לא רחוק מהמרכז במרחק של 2 קילומטר, יש בו מסעדה טובה ובריכה גדולה מאוד שמאוד מומלץ להגיע אליה בקיץ. החדרים מאובזרים היטב ויש אמבטיה, מקרר ומיני בר והמלון מציע גם ארוחת בוקר טובה, במרחק של 5 דקות משדה התעופה של העיר. בדרגה של 5 כוכבים.

לבדיקת זמינות חדרים במלון לייק בבוקינג לחצו כאן

2. מלון אפירוס

מלון שנחשב בין הפופלרים ביותר באזור על ידי ישראלים, בדרגה של 5 כוכבים. העיצוב של המלון פשוט יפהפה ויש בו בריכה עצומה. ארוחת הבוקר טובה במיוחד ויש בו מעל 180 סוויטות ותוכלו להתפנק גם באמבטיה ומרכז ספא מעולה, נמצא במיקום מרכזי ויש לו מסעדה פשוט מצוינת, ללא ספק אחד המלונות הכי טובים שיש לכל העיר וסביבתה להציע.

 

לבדיקת זמינות חדרים במלון אפירוס בבוקינג לחצו כאן

3. מלון קונגרס

מלון קלאסי במיוחד שיש בו גם ספא והוא בדרגה של 5 כוכבים. נמצא במרחק של פחות מ-900 מטר ממרכז העיר והמיקום שלו נהדר. תמצאו במקום גם ספא ויש אופציה לחדרים עם בריכה מיוחדת, יש בר במלון והוא מתהדר באוכל ברמה גבוהה במיוחד ומומלץ לנסות להזמין ארוחה במסעדה שלו.

 

לבדיקת זמינות חדרים במלון קונגרס בבוקינג לחצו כאן

4. מלון קמרס

אחד המלונות המיוחדים ביותר שיש בעיר והוא מרגיש כמו טיול מלכותי לימי הביניים עם עיצוב פשוט עוצר נשימה שמרגיש כמו לינה בארמון מ"משחקי הכס"

במלון יש ספא נהדר והוא גם קרוב למרכז העיר, הלינה היא על בסיס ארוחת בוקר ויש כל מה שצריך בחדרים, הצוות דובר אנגלית בצורה טובה וללא ספק מדובר על אחד מלונות הבוטיק הכי מרשימים שיש ביואנינה.

לבדיקת זמינות חדרים במלון קמרס דרך בוקינג לחצו כאן

קניות ביואנינה

אחד מיעדי הקניות הפופולריים ביותר ביואנינה הוא ללא ספק השוק המרכזי של העיר, הממוקם במרכז שלה.  תוכלו למצוא מגוון רחב של תוצרת טרייה, בשרים ומוצרים אחרים. השוק הוא גם ביתם של מספר מוצרים אומנותיים מקומיים, כגון סבונים בעבודת יד, מוצרי יופי טבעיים ועבודות יד מסורתיות.

בנוסף לשוק המרכזי, יש ביואנינה גם מספר מרכזי קניות וחנויות כלבו. אלה כוללים את מרכז הקניות יואנינה פלאזה (Plaza Shopping Center), הכולל מגוון  חנויות של קמעונאים בינלאומיים ומקומיים, כמו גם מתחם אוכל ובית קולנוע עם סרטים. בעיר יש גם מספר חנויות מיוחדות קטנות יותר, כמו בוטיקים וחנויות אומנות, המציעות מוצרים ייחודיים מתוצרת מקומית.

אחת המזכרות הפופולריות ביותר לרכישה במקום, היא תכשיטי הכסף המפורסמים של העיר. יואנינה ידועה במסורת הארוכה של צורפות כסף, ובעלי המלאכה של העיר מייצרים מגוון רחב של תכשיטי כסף מעוצבים להפליא, כולל טבעות, שרשראות ועגילים. אתם יכולים למצוא מוצרים אלה במספר חנויות תכשיטים מקומיות ושווקים ברחבי העיר.

מזכרות פופולריות אחרות שתוכלו למצוא כוללות עבודות יד מסורתיות, כגון קרמיקה, טקסטיל ומוצרי עור. כמו כן, תוכלו למצוא מגוון מוצרי מזון מתוצרת מקומית, כגון שמן זית, דבש וגבינה, המהווים מתנות או מזכרות נהדרות ואף טעימות במיוחד.

אטרקציות ביואנינה

ללא ספק יש המון אטרקציות בעיר המיוחדת שאסור לפספס ויכולות להתאים לכל סוגי המטיילים, הבאנו לכם 12 אתרי טיול שנחשבים להכי פופלרים במקום!

1. אגם פבמוטידה

אגם פמבוטידה הוא אגם מלאכותי גדול הממוקם בעיר. זהו האגם הגדול ביותר באפירוס ואחד הגדולים ביוון. האגם נוצר בשנות ה-70 על ידי בניית סכר על נהר אצ'לוס, והוא משמש מקור מים חשוב לעיר ולאזורים הסובבים אותו. זהו גם יעד פופולרי לפעילויות פנאי, כגון שחייה, שייט ודיג. האגם מוקף בפארק ויש לו מספר שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מה שהופך אותו למקום פופולרי לבילוי ורוגע בחוץ.

אגם פבמוטידה
אגם פבמוטידה המפורסם

2. הטירה

טירה יפה וגם נחשב  לנקודת ציון מרכזית של העיר ומתוארכת לתקופה הביזנטית. היא נבנתה במאה ה-6 לספירה והורחבה במשך מאות שנים. כיום, זהו יעד תיירותי פופולרי, עם הרחובות המפותלים, השערים והמבנים המציגים שילוב של סגנונות אדריכליים. בתוך הטירה, תוכלו לבקר במוזיאון הארכיאולוגי, המציג חפצים מהתקופה הנאוליתית ועד התקופה הרומית המאוחרת.

כתובת: Glikidon 2 Ioannina.

3. המסגד של אסלן פאשה

מסגד עתיק שנבנה בתחילת המאה ה-16 על ידי אסלן פאשה, המושל העות'מאני של יואנינה. זהו בניין יפהפה עם חצר גדולה, צריח ואולם תפילה ראשי המעוטר באריחים ובציורי קיר מורכבים.  עדיין משמש כמקום תפילה ופתוח למבקרים.

כתובת: Alexioy Noytsοy 2

4. המוזיאון הביזנטי

מוזיאון זה ממוקם בטירה של יואנינה ומכיל אוסף של אומנות וחפצים ביזנטיים ופוסט ביזנטיים מהאזור. הוא מציג אייקונים, ציורי קיר, כתבי יד ופריטים אחרים המציגים את ההיסטוריה והתרבות של האזור.

כתובת: Its Kale

5. העיר העתיקה של יואנינה

העיר העתיקה של יואנינה היא אזור היסטורי הכולל מספר נקודות ציון ונקודות עניין, כולל הטירה של העיר, המוזיאון הארכיאולוגי של  והמוזיאון הביזנטי.. בעיר העתיקה נמצא גם מסגד אסלן פאשה, שנבנה במאה ה-17 והוא אחד המסגדים הגדולים בבלקן. ציוני דרך בולטים נוספים בעיר העתיקה כוללים את כנסיית אגיוס אתנאסיוס, המסגד הישן ומגדל השעון. העיר העתיקה ידועה ברחובותיה הצרים ובאווירה המקסימה, והיא יעד פופולרי בקרב תיירים ומקומיים כאחד.

סמטאות העיר העתיקה ביואנינה
סמטאות העיר העתיקה ביואנינה

6. הרובע היהודי

הרובע היהודי של העיר, נמצא באזור של העיר העתיקה, הוא ממוקם בין חומות העיר והוא ביתם של אתרים היסטוריים ותרבותיים רבים, ביניהם בית הכנסת של יואנינה והמוזיאון היהודי. לרובע היהודי היסטוריה ארוכה ועשירה, שכן הוא שימש ביתה של קהילה יהודית גדולה במשך מאות שנים. הקהילה מילאה תפקיד משמעותי בפיתוח התרבותי והכלכלי של העיר והותירה השפעה מתמשכת על העיר. כיום, הרובע היהודי הוא יעד תיירותי פופולרי וידוע באווירה התוססת ובמורשת התרבותית העשירה שלו.

7. מוזיאון הפולקלור של יואנינה

מוזיאון מיוחד שממוקם בבית אבן מסורתי בעיר העתיקה . הוא מציג אוסף של חפצים וחפצים המציגים את אורח החיים המסורתי באזור, כולל כלים, ביגוד וחפצי בית.

כתובת: Michail Aggelou 42

8. הגלריה לאמנות

גלריה זו ממוקמת בטירה  ומציגה אוסף של ציורים ופסלים של אמנים יוונים ובינלאומיים. אפשר לראות יצירות אמנות של אמנים מקומיים וללמוד על סצנת האמנות ביואנינה.

כתובת: Adamantiou Korai 1

9. המוזיאון הארכיאולוגי של יואנינה

מוזיאון זה ממוקם במרכז העיר ומציג אוסף של חפצים מהתקופה הנאוליתית ועד התקופה הרומית. הוא מציג את ההיסטוריה העשירה של האזור ונותן למבקרים הצצה לעבר.

כתובת: 25is Martiou 6

10. המוזיאון האתנוגרפי

המוזיאון ממוקם בבית אבן מסורתי בעיר העתיקה של יואנינה. הוא מציג אוסף של חפצים וחפצים המציגים את אורח החיים המסורתי באזור, כולל כלים, ביגוד וחפצי בית.

כתובת: Alexioy Noytsοy 2

11. המוזיאון לתולדות הטבע

נמצא ממש במרכז העיר ומציג אוסף של דגימות וחפצים הקשורים להיסטוריה הטבעית של האזור.  מקום נהדר ללמוד על החי והצומח של אפירוס והסביבה.

כתובת: Neoptolemou 9

12 טיילת האגם

טייל נהדרת שממוקמת על החוף המערבי של אגם פמבוטיס והיא מקום פופולרי להירגע בו וליהנות מהנוף היפהפה. זהו מקום נהדר לטייל בו, לצאת לטיול אופניים או לעשות פיקניק.

טיילת האגם של יואנינה - אזור מושלם
טיילת האגם

יואנינה עם ילדים – האם זה מתאים ?

אם אתם מתכננים טיול ביואנינה עם ילדים, יש הרבה פעילויות ואטרקציות שיעניינו אותם. כמה רעיונות לדברים לעשות ביואנינה עם ילדים כוללים ביקור בטירה של העיר שהזכרנו בתחילת הכתבה, חקר הפארקים והגנים הרבים של העיר, וסיור בסירה באגם. כדאי גם לשקול לבקר במוזיאון הארכיאולוגי, במוזיאון לתולדות הטבע, או במוזיאון הפולקלור. בערבים תוכלו ליהנות מארוחת ערב באחת מהמסעדות הרבות של העיר, או לטייל לאורך הטיילת על שפת האגם.

ללא ספק היעד המדהים ביופיו של מחוז אפירוס רק משתדרג עם השנים ונחשב לאחד מהמקומות היפים ביוון, המון תיירים פוקדים אותו מדי שנה ולא חסר מה לעשות בו עם כל סוגי האטרקציות, יואנינה היא יעד מומלץ לביקור גם לזוגות וגם למשפחות עם ילדים בוגרים.

4.9/5 - 32 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button