ערים לטיול ביוון

אסטיפליה – האי הסודי בים האגאי ומה יש בו?

אסטיפליה (Astypalea) הוא אי יווני השוכן בים האגאי, חלק מקבוצת האיים הדודקאנסיים. הוא ממוקם ממזרח לאי קלימנוס ומדרום מזרח לאי רודוס. לאי שטח של כ-49 קמ"ר (19 מייל רבוע) ואוכלוסיה של כ-1,800 איש.

שמו של האי מגיע מהמילה היוונית העתיקה "אסטיפליה", שפירושה "ארבע ערים". לפי האגדה, האי היה פעם מחולק לארבע מדינות עיר, שלכל אחת מהן ממשלה עצמאית משלה. לאי היסטוריה עשירה, לאחר שנשלטו בין היתר על ידי הרומאים, הביזנטים, הוונציאנים והעות'מאנים.

אסטיפליה יוון – מה יש במקום ?

אסטיפליה ידועה בחופים היפים שלה ובמים הצלולים. באי יש מספר חופים חוליים, כמו גם מפרצונים וצוקים סלעיים. כמה מהחופים הפופולריים ביותר באי כוללים את חוף ליבאדי, חוף אגיוס גאורגיוס וחוף אגיוס יואניס.

הנוף של האי מאופיין בגבעות סלעיות ובצוקים, כמו גם מטעי זיתים וכרמים. ישנם מספר כפרים קטנים באי, לכל אחד קסם ואופי משלו. העיירה המרכזית של האי, הנקראת גם אסטיפליה, ממוקמת במרכז האי ובה נמצא הנמל הראשי של האי. העיירה ידועה ברחובותיה הצרים, הבתים המסוידים והכיכרות המקסימות שלה.

לאי יש מורשת תרבותית עשירה, עם מספר נקודות ציון מעניינים ואתרים היסטוריים לביקור. כמה מהאטרקציות שחובה לראות באי כוללות את הטירה מימי הביניים של קווריני, את כנסיית פנגיה פורטאיטיסה ואת המוזיאון לפולקלור ולאמנות פופולרית.

האי ידוע גם במטבח המסורתי שלו, שמושפע מאוד מהטעמים היווניים והאיטלקיים. חלק מההתמחויות המקומיות שאפשר לנסות כוללות דולמאדים (עלי גפן ממולאים), מוסקה (תבשיל קדרה עשוי חצילים ובשר טחון), ובקלאווה (מאפה מתוק העשוי משכבות של בצק פילו, אגוזים ודבש).

בשורה התחתונה

המקום הוא יעד תיירותי פופולרי, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר מזג האוויר חם ושטוף שמש. האי נגיש בקלות באמצעות מעבורת מנמל פיראוס באתונה, כמו גם מהאיים הסמוכים רודוס וקלימנוס.

בסך הכל, הוא אי יפהפה ומקסים המציע שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות ויופי טבעי. בין אם אתם מחפשים להירגע על החוף, לחקור את ההיסטוריה העשירה של האי, או לטעום את המטבח המקומי, במקום יש משהו לכולם.

צירפנו לכם גם את מפת המקום בקישור הבא:

4.8/5 - 22 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button