ערים לטיול ביוון

סאמוס

סאמוס יוון

סאמוס הוא אי יווני השוכן במזרח הים האגאי ממש קרוב לטוריקה. הוא ממוקם קרוב לחוף אסיה הקטנה, והוא האי המזרחי ביותר של הארכיפלג הצפון-אגאי. לאי היסטוריה ארוכה ועשירה, והוא מיושב למעלה מ-4,000 שנה.

הבאנו לכם את כל מה שצריך להכיר לפני שמגיעים לאי, אטרקציות, מלונות מומלצים, קניות ומסעדות וטיפים חשובים כדאי שהחופשה שלכם תהיה בלתי נשכחת, יוצאים לדרך!

אטרקציות בסאמוס

ריכזנו עבורכם את האטרקציות הכי שוות של סאמוס ואתרי הטיול המובילים, באי יש המון אתרים היסטוריים, מוזיאונים ומקומות מאוד מיוחדים ששווה להכיר, להלן המלצות על 10 מקומות שווים.

1. מנהרת אופלינוס – Eupalinos Tunnel

זוהי מנהרה באורך 1,036 מטר שנבנתה במאה ה-6 לפני הספירה על ידי המהנדס אופלינוס. הוא שימש להבאת מים ממעיין תת קרקעי לעיר העתיקה של סאמוס. המנהרה היא פלא של הנדסה עתיקה והיא פתוחה כעת למבקרים, מומלץ לבקר בעיקר בעונת הקיץ.

2. מקדש ארה – Heraion of Samos

זהו מקדש המוקדש לאלה Hera, הממוקם בחוף הצפוני של האי. המקדש היה פעם אחד הגדולים בעולם העתיק, וכיום הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

3. בית פיתגורס – Pythagoras House

זהו מקום הולדתו לכאורה של המתמטיקאי המפורסם פיתגורס, שנולד בסאמוס במאה ה-6 לפני הספירה. הבית הפך למוזיאון, והוא מהווה אטרקציה פופולרית עבור המתעניינים במתמטיקה והיסטוריה עתיקה.

4. חוף סאמוס

בסאמוס יש הרבה חופים יפים, וחלק מהפופולריים שבהם כוללים את חוף צמאדו, חוף פוטוקאקי וחוף למונאקיה. חופים אלו מציעים מים צלולים וחופים חוליים רכים, מה שהופך אותם למקום המושלם להירגע ולספוג את השמש.

חופים
החופים של סאמוס

5. מנזר פנגיה Panagia Spiliani

זהו מנזר יפהפה הממוקם בעיירה Manolates. זהו ביתם של מספר חפצים דתיים חשובים ומהווה יעד פופולרי עבור המתעניינים באורתודוקסיה היוונית.

6. מוזיאון היין של סאמוס – Samos Wine Museum

מוזיאון זה ממוקם בעיירה Vathy ומוקדש להיסטוריה וייצור היין באי. המבקרים יכולים ללמוד על זני הענבים השונים הגדלים בסאמוס ולטעום כמה מהיינות המפורסמים של האי, מומלץ בביקור במקום לטעום את היין המקומי.

7. חוף אגיה – Agia Irini

זהו חוף יפהפה הממוקם בחוף הדרומי של האי. הוא ידוע במים הצלולים והחול הרך והלבן שלו. יש גם מספר מסעדות וטברנות בקרבת מקום, מה שהופך אותו למקום מצוין לארוחת צהריים או ערב נינוחה בשקיעה המיוחדת של האי.

8. המוזיאון הארכיאולוגי של סאמוס

Archaeological Museum of Samos – מוזיאון זה ממוקם בעיירה Vathy והוא ביתו של אוסף של חפצים מהעבר העתיק של האי. זהו מקום נהדר ללמוד על ההיסטוריה של סאמוס ולראות כמה מאוצרות התרבות החשובים ביותר של האי ושל ההיסטוריה שלו.

9. הר קרקיס – Mount Kerkis

זהו ההר הגבוה ביותר באי, והוא מציע נופים מדהימים של האזור שמסביב. זהו יעד פופולרי למטיילים וחובבי טבע, ויש מספר שבילים המובילים לפסגת ההר.

10 אגיוס קונסטנטינוס – Agios Konstantinos

זהו חוף יפהפה הממוקם בחוף הצפוני של האי. הוא ידוע במים הצלולים והחול הרך והלבן שלו, והוא מקום פופולרי לשחייה ולשיזוף. יש גם מספר מסעדות וטברנות בקרבת מקום, מה שהופך אותו למקום מצוין לארוחת צהריים או ערב נינוחה.

מקומות עתיקים בסאמוס
סאמוס הוא מקום עם המון אתרים עתיקים מיוחדים

מלונות בסאמוס

סאמוס הוא ביתם של מלונות מומלצים מעולים שיכולים לתת לכם חווית נופש יוצאת דופן, הבאנו לכם רשימה של 4 מלונות לחופשה נהדרת באי.

חשוב לזכור שהאופי של האי במלונות שלו הוא לא בקונספט של הכל כלול, יחד עם זאת ניתן למצוא המון מלונות מפנקים, הבאנו לכם רשימה של דילים על מלונות באי דרך אתר בוקינג עם מסננים מיוחדים ומבצעים, בקישור המצורף:
Booking.com

מומלץ לשריין מקומות מראש, אין הרבה אופציות לינה ובקיץ הרבה מהמקומות נתפסים.

איך מגיעים לסאמוס ?

להלן דרכי ההגעה המרכזיות למקום:

במטוס: באי יש שדה תעופה בינלאומי עם טיסות מכמה ערים באירופה, כמו אתונה, פרנקפורט ולונדון. יש גם טיסות פנים מערים אחרות ביוון, חשוב לזכור שאין כמעט בכלל טיסות ישירות מישראל ורק טיסות ביניים.

במעבורת: יש קישורי מעבורת תכופים מנמל פיראוס (אתונה) ומאיים נוספים בים האגאי, כמו רודוס וקוס. הנסיעה במעבורת אורכת כ-8-9 שעות מפיראוס.

אפשר לשריין מקום מראש דרך אתר המעבורות של יוון, צריך לבחור מאיזה נמל תרצו להגיע ולרשום ביעד Samos

להלן מנוע חיפוש מעבורות שניתן דרכו להזמין מעבורת לאי:

 

לא משנה איך תבחרו להגיע לסאמוס, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד בשיא עונת התיירות.

קניות בסאמוס – אתרי השופינג הכי שווים

מעבר להיותו אי נהדר לחופשה יש מגוון רחב של מקומות לקניות בסאמוס, שווקים והמון מוצרים איכותיים, אלה המקומות שצריך לזכור לטיול שלכם.

1. שוק אגורה

אחד השווקים הפופולרים בסאמוס הוא שוק אגורה (Agora Market) , הממוקם במרכז עיר הבירה של האי, ואתי (Vathy). שוק אגורה הוא שוק מסורתי באוויר הפתוח שבו מוכרים תוצרת טרייה, פרחים ואומנות בעבודת יד. זהו מקום נהדר לקנות מזכרות ומתנות, כמו גם לחוות את התרבות המקומית ולתקשר עם הספקים הידידותיים.

2. שוק הדגים

שוק פופולרי נוסף בסאמוס הוא שוק הדגים, הממוקם ליד הנמל בוואתי. שוק הדגים הוא מקום שוקק חיים בו דייגים מוכרים את הדגים היומי של פירות ים טריים. זהו מקום נהדר לנסות כמה מפירות הים המפורסמים של האי, כולל תמנון, דיונונים ומולים.

3. קניון סאמוס

באי סאמוס יש גם מספר קניונים ומרכזי קניות, ביניהם קניון סאמוס והכיכר המרכזית. מרכזי קניות מודרניים אלה מציעים מגוון רחב של מוצרים ושירותים, כולל ביגוד, מוצרי אלקטרוניקה ומוצרים לבית. יש להם גם מגוון של מסעדות, בתי קפה ואפשרויות בילוי, מה שהופך אותם ליעד פופולרי לקניות ולפנאי כאחד.

4. חנויות בוטיק

בנוסף לשווקים המסורתיים ולקניונים המודרניים, יש באי גם מספר חנויות ובוטיקים מיוחדים בהם יוכלו המבקרים למצוא מוצרים ייחודיים ואיכותיים. אלה כוללים חנויות המוכרות אוכל ומשקאות מלאכותיים, כמו גם חנויות המתמחות בתכשיטים, ביגוד ועיצוב הבית.

רחובות יוון
רחוב פסטרולי בסאמוס

מה המוצרים שניתן למצוא באי ?

מוצרים מקומיים: סאמוס היא ביתם של מספר עסקים קטנים בניהול משפחתי המייצרים ומוכרים מוצרים יווניים מסורתיים. אלה כוללים שמן זית, דבש, יין ופריטי מזון אחרים. רבים מהמוצרים הללו מיוצרים בשיטות ומרכיבים מסורתיים, מה שהופך אותם לייחודיים ואיכותיים. אתה יכול למצוא מוצרים אלה בשווקים מקומיים או בחנויות מיוחדות בעיירות הגדולות יותר באי.

מזכרות: אם אתם מחפשים מזכרות לקחת איתכם הביתה, יש הרבה אפשרויות לבחירה. פריטים יווניים מסורתיים כמו קרמיקה, תכשיטים וטקסטיל מהווים מתנות ומזכרות נהדרות מהטיול שלך. תוכלו למצוא גם מזכרות מודרניות יותר, כמו חולצות ופריטי לבוש אחרים, בחנויות מזכרות ברחבי האי.

ביגוד ואביזרים: ישנן מספר חנויות בגדים בסאמוס בהן ניתן למצוא מגוון רחב של ביגוד ואביזרים. אלה כוללים מותגים מקומיים ובינלאומיים כאחד, כמו גם ביגוד יווני מסורתי ופריטים כגון צעיפים וסנדלים.

מצרכים: אם אתם שוהים בהשכרת נופש או אירוח בשירות עצמי, ייתכן שתצטרכו לעשות קניות במכולת במהלך שהותכם. ישנם מספר סופרמרקטים באי בהם תוכלו למצוא מגוון רחב של מצרכים וכלי בית. תוכלו למצוא גם תוצרת טרייה ופריטים אחרים בשווקים המקומיים.

מתנות ופריטים מיוחדים: בנוסף למזכרות מסורתיות, תוכלו למצוא גם מתנות ייחודיות ופריטים מיוחדים בזמן הקניות באי. אלה עשויים לכלול מוצרים מלאכותיים כגון סבונים בעבודת יד, נרות ופריטים אחרים שנעשו על ידי אומנים מקומיים. יש גם מספר גלריות וחנויות מיוחדות בהן תוכלו למצוא פריטים מיוחדים במינם כמו ציורים, פסלים ויצירות אמנות אחרות.

מסעדות בסאמוס

להלן מסעדות באי סאמוס ששווה לזכור לטיול שלכם.

To Psaraki: ממוקמת בעיירה פיתגוריו, למסעדת פירות ים זו יש מוניטין רב בזכות מנות הדגים ופירות הים הטריות שלה שנתפסו במקום.

O Kostas: הטברנה היוונית המסורתית הזו בעיירה Karlovasi מגישה מטבח יווני טעים ואותנטי, כולל כבש צלוי, מוסקה ועלי גפן ממולאים.

Ta Karvouna: ממוקמת בכפר Vathy, מסעדה זו מתמחה בבשרים ופירות ים בגריל, כמו גם מנות יווניות מסורתיות כמו סופלאקי וג'ירו.

O Skaladis: מסעדה בניהול משפחתי בעיירה Vathy מגישה מנות יווניות מסורתיות טעימות תוך שימוש במרכיבים טריים ממקור מקומי.

To Karafaki: ממוקמת בעיירה סמוס, מסעדה זו מגישה מנות יווניות מסורתיות טעימות ויש לה מוניטין רב בזכות השירות הידידותי שלה.

סרטון נהדר של סאמוס ב-3 וחצי דקות

במה האי ידוע ?

האי ידוע בחופי הים היפים שלו, הנופים המדהימים והמורשת התרבותית העשירה שלו. האי הוא ביתם של מספר חורבות וציוני דרך עתיקים, כולל מקדש הרה, מקדש פיתגורס ואמת המים האופליניאנית. סאמוס הוא גם ביתם של כמה דמויות היסטוריות חשובות, כולל הפילוסוף פיתגורס והמתמטיקאי ארכימדס.

האי הוא יעד תיירותי פופולרי, עם מבקרים שמגיעים מכל העולם כדי ליהנות מהחופים היפים של האי, ציוני דרך היסטוריים ומאוכל ושתייה טעימים. האי ידוע בענבים הגדלים במקום, המשמשים לייצור מגוון יינות טעימים. האי הוא גם ביתם של מספר מסעדות וטברנות, המגישות מנות ומשקאות יוונים מסורתיים.

בנוסף לאטרקציות הטבעיות והתרבותיות שלה, סאמוס ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה. באי יש מספר מועדונים וברים שנשארים פתוחים עד מאוחר, והמבקרים יכולים ליהנות ממוזיקה חיה וריקודים עד השעות המוקדמות של הבוקר.

למרות הפופולריות שלה כיעד תיירותי, סאמוס הצליחה לשמור על האופי והקסם היווני האותנטי שלה. באי יש תחושה חזקה של קהילה, והמקומיים ידועים בטבע החם והמסביר פנים שלהם. מבקרים בסאמוס יכולים לצפות לחוות את הרוח האמיתית של יוון וליצור זיכרונות שיימשכו לכל החיים.

מפת האי:

4.9/5 - 23 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כדי לכם גם לראות
Close
Back to top button