ערים לטיול ביוון

סימי – מדריך למטייל באי המקסים של יוון !

סימי יוון

סימי (symi) הוא אי יווני הממוקם בים האגאי, כ-41 קילומטרים (25 מייל) צפונית-מערבית לרודוס. הוא חלק מקבוצת האיים הדודקאנסים וידוע בחופים היפים, עיירת הנמל המקסימה והנופים הציוריים שלו.

העיירה המרכזית של האי, הנקראת גם סימי, ממוקמת על החוף המזרחי וידועה בבתיה הצבעוניים וברחובותיה הצרים. הנמל של העיירה הוא מקום פופולרי למבקרים, מכיוון שהוא מלא במסעדות, בתי קפה וחנויות. הכיכר המרכזית של העיירה, Plateia Yialos, היא מקום מפגש פופולרי וכוללת מספר טברנות יווניות מסורתיות.

ההיסטוריה של האי מתחילה בימי קדם, והאי היה פעם מרכז מסחר מרכזי. כיום, האי ידוע בייצור הספוגים שלו, שנקטפו באזור במשך מאות שנים.

בנוסף לעיירה המקסימה וההיסטוריה העשירה שלה, סימי היא גם ביתם של מספר חופים יפים. כמה מהחופים הפופולריים ביותר באי כוללים את חוף נימבוריו, שנמצא ממש מחוץ לעיר ויש בו מים צלולים וחול דק. חופים פופולריים נוספים באי כוללים את חוף אגיוס גאורגיוס וחוף פנורמיטיס, בו נמצא מנזר המלאך מיכאל.

סימי היא יעד פופולרי למבקרים, המגיעים לאי בשל האווירה המקסימה והיופי הטבעי המהמם. האי נגיש בקלות באמצעות מעבורת מרודוס, ויש גם מספר סירות קטנות יותר המקשרות את האי לאיים סמוכים אחרים.

אטרקציות בסימי

יש המון אטרקציות מומלצות בסימי שיכולות להתאים לכל סוגי המטיילים, להלן המקומות ששווה להכיר והדברים שכדאי לעשות:

1. העיר העתיקה של סימי

ממוקמת בנמל של האי, העיר העתיקה היא מבוך ציורי של רחובות צרים ובתים צבעוניים שתחילתם במאה ה-19. זהו מקום נהדר לשוטט ולחקור, עם שפע של בתי קפה מקסימים, מסעדות וחנויות לביקור.

2. מנזר המלאך מיכאל

Monastery of the Archangel Michael – מנזר יפהפה זה ממוקם על ראש גבעה המשקיפה על העיירה סימי ומציע נופים עוצרי נשימה של האזור שמסביב. זהו מקום פופולרי עבור מבקרים להתרשם מהנופים וליהנות מהאווירה השלווה.

3. המוזיאון הארכיאולוגי של סימי

Archaeological Museum – ממוקם בעיר העתיקה, מוזיאון זה הוא ביתם של אוסף של חפצים מההיסטוריה העשירה של האי, כולל כלי חרס, מטבעות ופריטים אחרים מימי קדם. זהו מקום נהדר ללמוד על העבר של האי ולראות כמה מהאוצרות שנמצאו על במקום.

4. החוף במפרץ פדי

Pedi Bay – ממוקם בצד הצפוני של האי, מפרץ פדי הוא חוף יפהפה ומבודד עם מים צלולים ורצועת חול ארוכה. זהו מקום נהדר להירגע ולספוג את השמש, ויש כמה מסעדות ובתי קפה בקרבת מקום כדי לחטוף ארוחה קלה.

5. מקדש אפולו

Temple of Apollo – ממוקם על הפסגה הגבוהה ביותר של האי, מקדש אפולו הוא מקום יפהפה ושליו שמציע נופים מדהימים של האזור שמסביב. זהו מקום פופולרי עבור מבקרים להתרשם מהנופים וליהנות מהאווירה השלווה.

6. פסטיבל סימי

פסטיבל שנתי זה מתקיים בקיץ וכולל מגוון אירועים, כולל מופעי מוזיקה, מחול ותיאטרון. זוהי דרך מצוינת לחוות את התרבות של האי וליהנות ממוסיקה נהדרת, דוכנים ואוכל מקומי.

7. החופים של האי

בנוסף למפרץ פדי, לסימי יש עוד כמה חופים יפים שאפשר לחקור בהם, כולל נימבוריו, מרת'ונדה וחוף פרדייז. לכל אחד יש אופי ייחודי משלו והוא מקום נהדר להירגע בו וליהנות מהיופי הטבעי של האי, לתפוס שמשייה ומחצלת ולהנות מהשמש המעולה.

8. מוזיאון שמן הזית

ממוקם בכפר צ'וריו, מוזיאון זה מוקדש להיסטוריה ולייצור שמן הזית באי. זהו מקום מצוין ללמוד על חשיבות שמן הזית לכלכלת האי ולתרבותו, תוכלו גם לרכוש שמן זית מעולה תוצרת מקומית.

פארק הטבע סימי

ממוקם בצד הצפוני של האי, פארק טבע זה הוא ביתם של מגוון צמחייה ובעלי חיים, כולל עצי זית, ברושים ומגוון מיני ציפורים. זהו מקום נהדר לטייל בו וליהנות מהיופי הטבעי של האי.

איך מגיעים לסימי ?

אם אתם שואלים את עצמכם איך מגיעים לסימי זו שאלה מצוינת מהסיבה שאין לאי הקסום הזה טיסה ישירה, כדי להגיע לשם, תוכלו לקחת טיסה לרודוס, , ולאחר מכן לקחת מעבורת מרודוס לסימי. ישנן מספר מעבורות הפועלות בין רודוס לאי, והנסיעה אורכת כשעה וחצי.

לחילופין, תוכלו גם לטוס לעיר קוס ואז לקחת מעבורת מקוס לסימי. הנסיעה במעבורת מקוס למקום אורכת כ-2.5 שעות.

אתם יכול גם לנסוע לסימי במעבורת מאיים סמוכים אחרים כמו צ'אלקי, טילוס וניסירוס. ישנן מספר חברות מעבורות הפועלות באזור, לכן רצוי לבדוק את לוחות הזמנים ולהזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח שתקבלו מקום במעבורת הרצויה.

ראוי לציין כי תדירות המעבורות עשויה להשתנות בהתאם לעונה, כך שתמיד כדאי לבדוק את לוחות הזמנים מראש.

צירפנו לכם גם מנוע חיפוש דרך חברת המעבורות הרשמית של יוון, כל מה שצריך לעשות זה להקליד את היעד שאתם נמצאים בו, להקליד בחיפוש SYMI ולאחר מכן להזמין, תקבלו כרטיס דיגטלי לאחר ההזמנה עם הכתובת המדויקת, המחיר נחשב לזול בהרבה מקרים וכדאי לשריין מראש.

קניות בסימי

ישנן מספר חנויות קטנות וחנויות בעיירה בהן תוכלו למצוא מגוון פריטים, כולל בגדים, מזכרות וכלי בית. יש גם כמה סופרמרקטים שבהם אתה יכול לקנות מצרכים וכלי בית אחרים. בנוסף לחנויות הלבנים המסורתיות, ייתכנו גם רוכלי רחוב ושווקים מקומיים שבהם תוכלו לרכוש תוצרת טרייה וסחורות אחרות, זה לא אי עם קניונים וחנויות מותגים.

מלונות בסימי

האי מכיל שלל מלונות ודירות ללינה, חשוב לזכור שלא מדובר על יעד רגיל ביוון והחופשה בו היא לא על בסיס 5 כוכבים הכל כלול, בדרך כלל הלינה עם ארוחת בוקר וניתן למצוא גם מלונות בריכה, אופי ההנאה מהחופשה בעיר זה המסעדות, החופים והאווירה התוססת, הבאנו לכם גם דילים ומקומות שווים ללינה באי דרך אתר בוקינג בקישור המצורף:
Booking.com

אז שווה לבקר באי?

למרות גודלה הקטן, לעיר יש הרבה מה להציע למבקרים. מהחופים היפים והעיירה המקסימה שלה ועד להיסטוריה העשירה והנופים המדהימים שלה, יש משהו לכל אחד באי היווני המקסים הזה. אז זה מקום טוב לבקר בו ולהירגע,  הוא אי מקסים ויפהפה שמציע משהו לכל אחד. בין אם אתם מחפשים להירגע על החוף, לחקור את ההיסטוריה העשירה של האי, או להתרשם מהיופי הטבעי המדהים, לסימי יש משהו בשבילכם.

סרטון נהדר של האי מרחפן:

צירפנו לכם גם את מפת את המקום דרך המפות של גוגל, מאחלים לכם טיול נהדרת וכיפי!  צוות טרוול יוון.

4.9/5 - 72 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button